LIPIEC 2017

W lipcu zapraszamy do dworkowej Galerii Sztuki na wystawę grafiki Agnieszki Cieślińskiej, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prezentowane na wystawie prace przedstawiają symboliczne figury człowieka. Odnajdziemy w nich literackie źródła oraz reminiscencje odległych renesansowych obrazów. Cechuje je niezwykła siła, zawarta w mocnych i wyrazistych formach. Wszystkie grafiki to postacie z jednego spektaklu wyobraźni. Figury graficzne, tak jak w teatrze, snują opowieści na temat odradzającego się życia, nieustannej zmiany formy i materii. Niepowtarzalna struktura tych dzieł to efekt łączenia różnych technik klasycznego warsztatu graficznego. Prace stają się odniesieniem do przeszłości, do umykającego czasu, do naszej cywilizacji wikłającej człowieka w zamkniętą ograniczoną formę.

Wernisaż wystawy GRAFICZNY TEATR odbędzie się we wtorek 11 lipca o godz. 18.00, a prace będzie można oglądać do 3 sierpnia br., codziennie w godzinach 12.00-18.00.

 

Wstęp wolny

Zapraszamy

 

 

 

Agnieszka Cieślińska – profesor sztuk plastycznych, artysta grafik. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie w 1991 roku. Obecnie prowadzi Pracownię Grafiki Warsztatowej na rodzimej uczelni.

Od 2015 roku Prezes Fundacji Stypendia i Nagrody im. Tadeusza Kulisiewicza. Od 2016 – członek Zarządu Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki Kraków oraz Stowarzyszenia Intergrafia Katowice. Kurator IMPRINT Międzynarodowego Triennale Sztuk Graficznych w Warszawie i innych wystaw graficznych .

Jest laureatką nagród krajowych i międzynarodowych m.in.: Nagrody Kochi International Triennial Exhibition of Prints, Japonia (2006), Nagrody The Naka-Tosa Museum of Art, Japonia (2009), Nagrody VIII Triennale Grafiki Polskiej, Katowice, Polska (2012).

Autorka tak opisuje swoją twórczość: „Konsekwentnie od lat zajmuję się nurtem figuratywnym. W moich pracach można odnaleźć literackie źródła oraz reminiscencje odległych renesansowych obrazów. Wszystkie grafiki to postacie z jednego spektaklu wyobraźni. Można je rozpoznać oglądając scenę na której, pojawiają się i znikają osoby bohaterów dramatów Szekspira, Schulza czy filmów Hercoga. Odwołując się do kulturowych źródeł naszej cywilizacji próbuję określić tożsamość współczesnego człowieka, jako potrzebę ciągłości między przeszłością a teraźniejszością. Niepowtarzalna materia graficzna moich prac, to efekt łączenia różnych technik tradycyjnego warsztatu graficznego, poszerzonego o serigrafię czy autorskie rozwiązania techniczne”.

źródło:  https://wg.asp.waw.pl