II edycja Huntly Books – Upoluj książki w Sopocie

W dniach 29 – 30 września br. odbędzie się ponownie nietypowa gra miejska w formie literackich podchodów na terenie miasta Sopot. Organizatorem wydarzenia jest gdańska firma Scalac, która stworzyła specjalną, mobilną aplikację na smartphony ułatwiającą przeprowadzanie kreatywnych konkursów i gier miejskich.

Huntly Books Sopot II to impreza bezpłatna i skierowana do wszystkich mieszkańców Sopotu. W miejskiej przestrzeni zostaną ukryte 34 książki. Aby do nich dotrzeć, trzeba pobrać bezpłatną aplikację Huntly, poprawnie się zarejestrować i podążać za wskazówkami, które będą się pojawiać na ekranie telefonu. Pierwsze wytyczne dla uczestników książkowej zabawy w Sopocie zostaną opublikowane na profilu wydarzenia na Facebooku o godzinie 11:00 – zarówno w sobotę, jak i w niedzielę. Do wygrania każdego dnia jest 17 książek. Dodatkowo w tej edycji czekają na zwycięzców miłe niespodzianki w książkach w postaci zaproszeń na spektakl teatralny, na seans filmowy, na basen, na lodowisko, do muzeum, galerii czy na obiad. Wszystko to dzięki nowym Partnerom wydarzenia działającym w obszarze kultury, rekreacji i gastronomii.

Celem gry jest promocja Sopotu, jego wyjątkowych miejsc oraz sopockich placówek i instytucji na trwale związanych z tym miastem. To również ciekawa opcja dla rodzin z dziećmi czy grup znajomych jak spędzić aktywnie czas na świeżym powietrzu. Zabawa w formie książkowych podchodów jest propozycją grywalizacji dla każdego, kto lubi zagadki, ceni dobrą literaturę i pragnie nieszablonowo spędzić październikowy weekend w Sopocie. To również pomysł na nową aktywność podczas Halloween, ponieważ w tej edycji gry do upolowania będą głównie kryminały, thrillery, książki sensacyjne i przygodowe.

Akcja uzyskała patronat Prezydenta Miasta Sopotu, Pana Jacka Karnowskiego. Dodatkowo Huntly Books Sopot II wspierają: Miejska Biblioteka Publiczna im. Józefa Wybickiego w Sopocie, Sopoteka – galeria kultury multimedialnej, Wydawnictwo “Nasza Księgarnia” z Warszawy, Wydawnictwo “Znak” z Krakowa, Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Muzeum Sopotu, Kąpielisko Morskie Sopot, MOSiR Sopot, Skansen Archeologiczny “Grodzisko” w Sopocie, Multikino, Teatr Wybrzeże, Teatr na Plaży, Teatr Boto, Aquapark Sopot, Hipodrom Sopot, Bałtycka Agencja Artystyczna BART i wiele innych sopockich placówek i instytucji. To druga edycja książkowej gry miejskiej w Sopocie. W planach są kolejne edycje tej inicjatywy (listopad, grudzień br.)

W II edycji Organizator wydarzenia postanowił rozbudować model gry i zaprosić do współpracy nowych Partnerów, którymi są sopockie placówki i instytucje działające w obszarze kultury, rekreacji i gastronomii. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu tych podmiotów, w każdej książce będą czekały na uczestników literackiej akcji dodatkowe niespodzianki i korzyści w postaci bezpłatnych zaproszeń, biletów, voucherów.

Do upolowania w miejskiej przestrzeni będą książki dla dorosłych i dla dzieci; gatunki literackie w klimacie Halloween typu kryminał, sensacja, thriller i przygoda; ale pojawią się też nowe ścieżki – czyli poezja, sentymentalne wspomnienia o Sopocie i coś dla fanów jazzu!

Gra dedykowana jest dla wszystkich uczestników posiadających smartphone z systemem operacyjnym takim jak iOS w wersji 8.0 lub wyższej oraz Android (wersja powyżej 4.3). Dodatkowo uczestnik gry miejskiej musi posiadać dostęp do Internetu i opcję low energy bluetooth. Warunkiem udziału w grze jest pobranie aplikacji Huntly oraz zaakceptowanie regulaminu gry.

Gra miejska przebiegać będzie na terenie Sopotu. Aby odnaleźć ukryte książki, należy wykazać się szybkością działania i zręcznością. Na początku zabawy uczestnik powinien sprawdzić pierwsze wskazówki na profilu wydarzenia na Facebooku, które pojawią się w sobotę i w niedzielę – o godzinie 11:00, następne o godzinie 13:00. Każdego dnia będzie można wygrać 17 książek. Gra odbywać się będzie przez 2 dni weekendu w godzinach 11:00 – 18:00. Jeden uczestnik może wygrać do 34 książek.

Warto zabrać ze sobą wygodne buty, mapę Sopotu, naładowany telefon i przede wszystkim dobry humor. Spacerując w miejskiej przestrzeni, będzie można natrafić na kolejne podpowiedzi do ukrytych książek.

Podpowiedzi zostają aktywowane i pojawią się na ekranie telefonu komórkowego uczestnika gry, w momencie odnalezienia odpowiedniego punktu. Punktami są kody QR, które zostaną rozmieszczone w różnych zakątkach Sopotu. Kod QR będzie umieszczony na specjalnej naklejce z logo akcji (Huntly Books). W aplikacji jest wbudowany czytnik kodów QR, nie trzeba pobierać żadnego dodatkowego oprogramowania. Meldując się w określonym miejscu z naklejką, sczytujemy kod QR, i tym samym odblokowujemy na telefonie kolejną wskazówkę.

Organizator przygotował dla uczestników zabawy 34 indywidualne ścieżki po Sopocie prowadzące do 34 książkowych nagród. Każda ścieżka obejmuje 3 punkty z kodami QR, przy czym 3 punkt jest ostatnim miejscem, w którym znajduje się ukryta książka. Na książce będzie się znajdował ostatni kod QR, który należy również zeskanować, aby powiadomić Organizatora i pozostałych uczestników, że ta nagroda jest już zdobyta.

W każdym momencie trwania gry miejskiej można spontanicznie dołączyć do zabawy. Uczestnicy książkowych poszukiwań mogą się dzielić na bieżąco swoimi doświadczeniami na Facebooku (profil wydarzenia Huntly Books Sopot / #huntlybookssopotII) oraz zamieszczać zwycięskie zdjęcia z książkami. Dodatkowo Organizator będzie w trakcie trwania akcji wysyłać do uczestników podchodów specjalne wiadomości (opcja news feed w aplikacji).

Gracze mogą na bieżąco w menu aplikacji w opcji “Najlepsi gracze / Tabela wyników” sprawdzać ilość zdobytych przez siebie punktów i swoje miejsce na tle pozostałych uczestników. Każdy odnaleziony kod QR nie tylko odblokowuje kolejną podpowiedź, gdzie się dalej udać, ale również przyznaje określoną ilość punktów (10 punktów). Najwięcej punktów zdobywa ten, kto odnajdzie książkę i zeskanuje kod QR na niej umieszczony (80 punktów). W ten sposób łatwo sprawdzić w aplikacji, kto jest zwycięzcą (uzyska on 100 punktów).

Oto lista książkowych pozycji, które można wygrać w tej nietypowej akcji:

Dla dzieci:
“Duża kieszeń na kłopoty”- Agata Mańczyk
“Zagrożeniologia”- David O’Doherty
“Tropiciele”- Małgorzata Karolina Piekarska
“Agent. Zakładniczka”- Chris Bradford
“Pierwsza noc pod gołym niebem”- Agata Mańczyk
“Asasyni i sojusznicy”- Justin Somper
“Tajemnice starego pałacu. Duch z Niewiadomic”- Katarzyna Majgier
“Strażnicy Nocy”- The 13th Sign
“Książka do bazgrania. Oko w oko z potworami”- Inka Vigh
“Kroniki Rozdartego Świata. Asystent czarodziejki”- Aleksandra Janusz

Dla dorosłych:
“W cieniu”- Asa Harrison
“Znikasz”- Christian Jungersen
“Zbrodnia w szkarłacie”- Katarzyna Kwiatkowska
“Jak złapać rosyjskiego szpiega”- Naveed Jamali, Ellis Henican
“Księżyc myśliwych”- Katarzyna Krentz, Julia Bielak
“Mroczny zakątek”- Gillian Flyyn
“Lolo”- Marta Szreder
“Rachunek”- Jonas Karlsson
“Xsięgi Nefasa”- Małgorzata Saramonowicz
“Sekret zegarmistrza”- Renata Kosin
“Dymny. Życie z diabłami i aniołami”- Monika Wąs
“Paryski architekt”- Charles Belfoure
“Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie”- Jessica Knoll
“Ballada o drobnym karciarzu”- Lawrence Osborne
“Żywe trupy. Prawdziwa historia zombie.”- Adam Węgłowski
“Mock”- Marek Krajewski
“Niebezpieczne kobiety”- Patryk Vega
“Tajemnica zaginionej ślicznotki”- Eduardo Mendoza
“Idealna”- Magda Stachula
“Gniazdo”- Cynthia D’aprix Sweeney
“Boże klauny”- Przemysław Dakowicz
“Widok na życie”- Teresa Ferenc
“Nietakty. Mój czas, mój jazz.”- Zofia Komedowa Trzcińska
“Zaraz przyjdzie”- Zbigniew Jankowski
“Przestwór. Godziny”- Wojciech Kass
“Fluktuacja kwantowa”- Leszek Szaruga
“Starsi Panowie Dwaj. Kompendium niewiedzy”- Monika Wasowska, Grzegorz Wasowski
“Bowiem jak śmierć potężna jest pamięć”- Mieczysław Abramowicz
“Sopot. Wreszcie dojechałyśmy.”- Marzenna Górska-Karpińska
“Grand Hotel Sopot”- Marzenna Górska- Karpińska

Wydawnictwo “Nasza Księgarnia” ufundowało 10 książek z literatury dziecięcej, Wydawnictwo “ZNAK” z Krakowa ufundowało 21 książek dla dorosłych. Pozostałe pozycje książkowe ufundowali: Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Muzeum Sopotu oraz UM Sopotu.

Zapraszamy serdecznie do udziału w Huntly Books Sopot II i życzymy powodzenia oraz udanej zabawy!

Data: 29 – 30.10.2016 r.
Czas trwania: 11:00 – 18:00.
Miejsce: Sopot
Udział w grze jest bezpłatny.
Strona wydarzenia na Facebooku: www.facebook.com

Osoba kontaktowa:
Agnieszka Deka-Malijewska
Business Development Manager
+ 48 570 337 020
agnieszka@huntlyapp.com